În cadrul proiectului ”Competitivi pentru Secolul XXI”, elevii de la Colegiul Național Economic ”Gheorghe Chițu” Craiova au participat, la atelierul de lucru cu tema ” Aptitudini solicitate in industria ospitalitatii”, desfășurat în data de 26.04.2021, la o întâlnire cu doamna Claudia Gheorghe, administratorul HOTELULUI REXTON din Craiova. Hotelul Rexton este situat la 500 m de centrul oraşului Craiova, oferind camere moderne cu aer condiţionat şi Wi-Fi gratuit. Restaurantul hotelului serveşte mâncăruri tradiţionale şi internaţionale. Elevii au avut posibilitatea să cunoască hotelul și să afle care care sunt oportunitățile de angajare. Doamna administrator a explicat elevilor care sunt serviciile ce ar trebui oferite de hoteluri în funcţie de numărul stelelor, potrivit unui sistem european de clasificare. În general, ratingurile pe stele pot fi sumarizate astfel: ''O stea – presupune minimul necesar: un pat şi o baie, fără restaurant, dar s-ar putea să fie unul în apropiere. Două stele – înseamnă tot minimul necesar cu câteva facilităţi în plus deoarece un hotel de două stele poate face parte dintr-un lanţ mai mare. Telefon inclus, dar televizorul poate fi adăugat că opţiune extra. De asemenea, oferă serviciu de curăţenie în camere. Trei stele – înseamnă mai mult confort. Oferă camere mai mari, cu mobilier modern, televizor întotdeauna. Hotelurile de trei stele preferă să se poziţioneze lângă obiective turistice, sau în caz contrar, se specializează pentru turismul de afaceri. Patru stele – Astfel de hoteluri ocupă o suprafaţa mai mare şi au foarte multe facilităţi în plus precum săli de fitness, piscine, locuri de joacă, room service, spa-uri. Cinci stele – Lux Hotelurile de cinci stele sunt printre cele mai luxoase din lume.'' Elevii au aflat și despre locurile de muncă pe care le pot avea în industria hotelieră și care este pregătirea necesară și cerințele corespunzătoare fiecărui job. Rolul principal al cameristei este curățenia zilnică a camerelor și a apartamentelor din hotel, a holurilor de primire și a recepției. În cazul în care nu există personal special desemnat, îți vor reveni și sălile de conferințe sau de ședință, dar și lifturile. Aceasta trebuie să aibă un comportament cât mai adecvat mediului hotelier, prin politețe și prin atitudinea receptivă față de nevoile clienților. Recepționerul se ocupă, în primul rând, de primirea clienților și de repartizarea lor pe camere, în funcție de rezervări. Pe perioada sejurului, recepționerul oferă informații despre obiectivele turistice din împrejurimi, despre restaurantele din unitate sau din apropierea acesteia, dar și despre mijloacele de transport disponibile. Turiștii pot apela la recepționeri pentru reclamații legate de starea camerei și pentru solicitări de moment. Cunoașterea limbilor străine este o condiție obligatorie, iar dicția cât mai corectă, comunicarea cu clienții și amabilitatea sunt foarte importante Ca angajat al unui hotel, dar mai ales ca ospătar, trebuie să cunoască cel puțin limba engleză. Una dintre calitățile care îl vor ajuta să se remarce în fața clienților este cunoașterea preferințelor și obiceiurilor clientelei, în funcție de țara din care provine și de vârstă. Prima condiție de acces la jobul de bucătar sunt cursurile de bucătar, de cofetar-patiser sau de bucătar-șef. Apoi, abilitățile bune de comunicare, seriozitatea și capacitatea de a-și desfășura munca în echipă în condiții bune sunt indispensabile pentru această meserie. De asemenea, doamna administrator a vorbit elevilor și despre măsurile de prevenție COVID-19 în cadrul hotelului. Există măsuri preventive pentru siguranța personalului (purtarea de măști și mănuși, instruirea personalului în ceea ce privește igienizarea, monitorizarea zilnică a temperaturii și a stării de sănătate) și măsuri preventive pentru siguranța oaspeților (reducerea capacității de cazare, mini-pachet de igienă, sosire prestabilită, distanțarea între mese).
Competitivi pentru secolul XXI